فروشگاه تصفیه آب آبینه
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

در خانه مراقب فشار خون باشیم

داشتن یک سبک زندگی سالم فشار خون بالا کنترل شده تر می کند.

 

رژیم غذایی سالم، در کنترل پرفشاری و کاهش خطرات عوارض ناشی از آن نیز مهم است. این عوارض شامل بیماری های قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی می شوند.

رژیم غذایی سالم قلب بر این غذاهایی تأکید دارد:

فعالیت فیزیکی

رسیدن به وزن سالم نیاز به فعالیت بدنی بیشتراست. ورزش  کردن علاوه بر نقشی که در کاهش وزن دارد، می تواند به کاهش استرس، کاهش طبیعی فشار خون و تقویت سیستم قلبی عروقی کمک کند.
هدف، انجام دادن ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی سبک در هر هفته است. این برابر با ۵ دوره ۳۰ دقیقه ای در هفته است.

وزن سالم

در صورت داشتن اضافه وزن یا چاقی، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی سالم قلب و افزایش فعالیت بدنی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

مدیریت استرس

ورزش راه بسیار خوبی برای مدیریت استرس است. فعالیت های دیگر نیز می توانند موثر باشند. این فعالیت ها عبارتند از:

  • مدیتیشن

  • تنفس عمیق

  • ماساژ

  • ریاکسیشن عضلات

  • یوگا یا تای چی

زندگی پاک تر

اگر سیگاری هستید، سعی کنید آن را ترک کنید. مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو به بافت های بدن آسیب می رسانند
و دیواره عروق خونی را سخت می کنند.

اگر معمولاً الکل زیادی مصرف می کنید و یا به مصرف الکل اعتیاد دارید، درصدد کاهش یا ترک آن باشید.
الکل می تواند فشار خون را بالا ببرد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*