برای خرید عمده و خرید های بالای یک عدد اشانتیون در نظر گرفته می شود + مشاوره رایگان 09139736093 برای تعیین اشانتیون تماس بگیرید.

آب خوردن هنگام ورزش

بازدید: 41 بازدید
آب خوردن هنگام ورزش

حجم زیادی از بدن هر موجود زنده ایی را آب تشکیل میدهد . انسان وقتی که شروع به ورزش کردن میکند این مایع در بدنش کمتر میشود و یا به دلیل تحرک زیاد از طیق عرق کردن ازبدن او خارج میشود  به همین دلیل او باید این آب بدن خود را ثابت نگه داردمثلا زمین بخش مهمی از بدن انسان راآب تشکیل داده وآب حیات تمام موجودات زنده است اگر آب نباشد هیچ موجود زنده ایی نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.

در بدن انسان ها و اکثر موجودات زنده بعد از اکسیژن آب بسیار مهم و حیاتی است آب حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بدن انسان را تشکیل داده است و آب نیر ۷۰تا ۹۰ درصد خون را تشکیل میدهد

انسان بدون غذا چند هفته فقط میتواند دوام بیاورد

بدون آب فقط چند روز

بدون اکسیژن فقط چند دقیقه میتواند داوام بیاورد

کمبود آب در فرایند جسمی و ذهنی تاثیراتی دارداین موضوع مخصوصا برای کسانی که ورزش میکنند بسیار مهم است

بساری از ورزشکاران هنگام فعالیت و تحرک زیاد کمتر آب مصرف میکنند و این موضوع باعث میشود که نحوه انجام فعالیت ورزشکاران نیز ضعیف تر و کمتر شود.کارشناسان طب ورزشی می گویند که پایین بودن آب بدن حین فعالیت  های ورزشی موجب خستگی، گرفتگی عضلات، استرس و گرمازدگی می شود این عوامل باعث میشود فرد در ورزش ضعیف تر شود زیرا بدنش به آب نیاز دارد و آب کافی را ندارد

  • جلوگیری کم آبی بدن هنگام ورزش 

به دلیل عرق کردن و تنفس زیاد هنگام ورزش بدن به آب بیشتری نیاز دارد

به ازای هر ۱۰۰۰ کیلو کالری مصرفی تقریبا یک لیتر آب باید دریافت شود.
با بیشتر شدن شدت ورزش و مدت زمان ان و هرچه تحرک ما بالاتر باشد بدن آب را زودتر دفع میکند . اگر آب از دست رفته جبران نشود عملکرد دچار اختلال خواهد شد.

اگر آب که از بدن دفع میشود معادل ۱ تا ۳ در صد وزن بدن باشد، عملکرد هوازی را به خطر می‌اندازد.

با کاهش آب،در زمان ورزش‌های غیر هوازی یا قدرتی، آثار منفی به جای می‌گذارند.

حالا چند راهکار برای جلوگیری از کم آب نشدن بدن را میگوییم :

۱) درروز ۸ تا الی ۱۳لیوان آب بنوشید
۲) در جاهایی که هوا گرم و مرطوب است بدن انسان به آب بیشاری نیاز دارد زید بدنش تعریق بالایی دارد
۳) نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه قبل از فعالیت بدنی و ورزش کردن آب بنوشید
۴)هر ۲۰ دقیقه  ویا ۱۵ دقیقه زمانی که تحرکتون بالا هست و یا ورزش میکنید آب بخورید
۵) از خوردن نوشابه انرژی زا ها مشروبات الکلی خودداری کنید

دسته بندی مقالات سایت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت